T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ORDU / ÜNYE - Yunus Emre İlkokulu

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK NEDİR?

     Rehberlik ve psikolojik danışma, öğrencilerimizin ruhsal, fiziksel, zihinsel, sosyal ve eğitsel yönden gelişebilmelerini, bütün yönleri ile kendilerini tanıyarak uygun kararlar verebilmelerini, seçim yapabilmelerini, çevreleriyle sağlıklı ve dengeli ilişkiler kurabilmelerini sağlamak amacıyla uzman kişilerce sağlanan sistemli ve profesyonel bir psikolojik yardım hizmetidir.

     Yunus Emre İlkokulu Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisinin genel amacı, öğrencilerin sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerine rehberlik etmek, ihtiyaç duydukları konularda psikolojik danışmanlık desteği vermek, yeteneklerini tanımalarına yardımcı olarak potansiyellerini fark edip performansa çevirebilmeleri için rehberlik etmek, problem çözme ve iletişim becerileri gelişmiş, kendini ifade edebilen, üretken ve yaşamdan zevk alan donanımlı bir 21. yüzyıl dünya vatandaşı olarak yaşama hazır olmasına destek olmaktır. 

     Yunus Emre İlkokulu Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisi, gelişimin sürekliliğine inanarak öğrencilerin kendilerini gerçekleştirmelerini merkeze alacak çalışmalar yapar.

     Analitik düşünen, farklılığa saygılı, mücadeleci ve dayanışmacı bireyler yetiştirmek amacında olan Yunus Emre İlkokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi bu hedefler doğrultusunda "önleyicilik" "destekleyicilik" "süreç odaklılık" ve "gelişimsel rehberlik" çerçevesinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yapar. Bu hizmetler şunlardır :

 

Öğrencilere yönelik rehberlik hizmetleri

Eğitsel rehberlik hizmetleri

• Okula uyum sağlama(Oryantasyon)

• Öğrencilerin öğrenme stillerinin belirlenmesi

• Etkili ve verimli ders çalışma becerilerinin kazandırılması

• Zaman yönetimi ve zamanı etkili kullanma

• Sınav kaygısı ile baş etme

• Düşünme becerilerinin kazandırılması

• Odaklanabilme

Kişisel/sosyal gelişim

• Okul kurallarını fark etme ve uygulama

• Kendini anlama ve değerlendirme

• Başkalarını anlama ve kabul etme

• Aile ve toplum olgusunu anlama ve kabul etme

• Bireysel olarak karar verebilme, amaç belirleme ve yürütme

• Zorbalık ve akran baskısı karşısında nasıl davranacağını bilme

• Olumlu iletişim kalıpları kazanabilme

• Öfkeyle başa çıkabilme

• Kendine güven ve öz saygı geliştirebilme

• Doğaya ve çevreye karşı sorumluluklarını fark etme

• Etkili problem çözme becerileri geliştirebilme

• Ergenlik dönemleri boyunca bedensel ve duygusal gelişiminin farkına varma ve kabul etme

 

Bireysel görüşmeler

Öğrencilerin yaş seviyelerine göre bilişsel, duygusal ve sosyal alanlarda ortaya çıkabilecek farklı sorunlar ile ilgili çalışmalar yapılır.

Öğrencilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda başvurmaları yoluyla,

Velilerin ve/veya öğretmenlerin ilettiği geri bildirimlerin değerlendirilmesi yoluyla,

Envanter, test, vb . uygulamaların değerlendirilmesi yoluyla başlatılır.

 

Sınıf içi rehberlik uygulamaları

Dönem başında hedeflenen davranış ve sosyal becerilerin gelişimini sağlamak ve değerlendirmek amacıyla her ay sınıf içi rehberlik etkinlikleri gerçekleştirilir. Öğrencilerin bilişsel ve duygusal alandaki güçlü ve desteklenmesi gereken yönleri belirlemeye yönelik test ve envanterler uygulanır.

 

Öğrenciye yönelik grup çalışmaları

Öğrencilerle yapılan grup çalışmaları, aynı konuda sorun yaşayan bireyleri bir araya getirebilmek ve onlara grup desteği sağlamak amacıyla 8-12 kişilik öğrenci grupları ile yapılır.

Grup çalışmalarından örnekler:

- Sosyal beceri grubu çalışmaları

- Okul yaşamı ve akademik başarı

- Arkadaşlık ilişkilerini başlatma, sürdürme ve koruma

- Stres yönetimi

- Doğru iletişim ve atılganlık becerisi

- Öfke yönetimi

- Benlik saygısını geliştirme

 

 

Velilere yönelik rehberlik hizmetleri

• Öğrenci için etkili olabilecek okul-aile işbirliğinin oluşturulması

• Öğrencilere okulda kazandırılması hedeflenen davranışların evde desteklenmesini sağlama

• Evde öğrenciyi olumsuz etkileyen koşulları olumluya dönüştürme

• Okulda alınacak kararlara katılım ve bunların uygulanmasında ortak anlayış geliştirme

• Öğrencinin bulunduğu gelişim düzeyine uygun davranışları anlama ve yönlendirme

• Ebeveyn ve çocuk arasındaki iletişim becerilerinin geliştirilmesi

• Öğrencinin özelliklerine uygun eğitsel ve mesleki planlama yapılması

• Öğrencinin her açıdan gelişimini sağlayacak uygun yaşam koşullarının oluşturulması

• Öğrencinin okula ve öğretmenlerine karşı olumlu tutumlar benimsemesi

• Özel gereksinimi olan öğrenciler için işbirliğinin oluşturulması

 

Bültenler

     Bültenler yıl içerisinde velilerin ihtiyaçları doğrultusunda veli ve/veya öğrenciyi bilgilendirmeye yönelik olarak hazırlanmaktadır. Bu yayınlanan bültende PDR bölümünün yaptığı tüm çalışmalara yer verilir.

 

Seminerler

     Yıl içerisinde doğan ihtiyaç ve isteklere göre öğrencilere ve/veya velilere yönelik olarak düzenlenmektedir. Seminerler, tek oturumluk veya birkaç oturumluk bilgi paylaşımı şeklinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi ya da konu ile ilgili uzman kişiler tarafından gerçekleştirilir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 16.10.2021 - Güncelleme: 27.01.2023 18:27 - Görüntülenme: 1032
  Beğen | 53  kişi beğendi